NIsam iskusan takmičar, pa moj komentar se ne mora uzeti u obzir. Kao što reče @Bull nema pravog recepta, ali koristeći razne puške u dva kalibra i razne dijabole i pitajući one koje su eksperti u svom domenu a članovi su ovog foruma, moje iskustvo je sledeće-kalibar 4.5 do 230-235m/s generalno, prosečno 210-220 za težine oko 0,54gr, može 190-210 za lakše dijabole, za 5.5 svi, ali svi se slažu od 265-275m/s, ali dopušteno i od 260...medjutim, suva brojka je samo neka početna vrednost. Formula dobitne kombinacije podrazumeva sledeće- cev puške (na prvom mestu) + marka dijabole (proizvodjač) + željena maksimalna distanca pucanja + uslovi okoline (zatvoren prostor, otvoren prostor) + način pucanja (slobodan stav bez oslonca, oslonac) + živci kao kanapi + dovoljno slobodnog vremena + poznavanje setovanja regulatora (ako je pcp) odnosno tjuniranja internog sklopa (ako je springerica)...dakle, ono što reče @Bull ima mnog faktora...Uvek večno pitanje, "najbolja/stabilnija" brzina dijabola ... pitanje je za iskusne takmičare ...
Nisam mislio konkretno na tvoj post. Nego se stice utisak da postoji neka "Magicna brzina" i da su dijabole jedino na toj brzini precizne.Ako si mislio na moj komentar, za 4.5 sam izneo tri brzine, za 5.5 interval od skor 15m/s. Potpuno si u pravu da je vrlo širok dijapazon brzina za odredjene dijabole. Koliko sam razumeo pitanje, (a i mene je to dugo mučilo) @IvanB je želeo da krene od nečega sa procenom, neke orijentacione vrednosti. U tom smislu sam i izneo mišljenje...
Pa naj jednostavnije je da se podbaci neka platna pod oprugu da se malo podigne brzina, da se malo skrati opruga ako je brzina prevelika. Kod nekih pusaka je jednostavno da se promeni transfer port na veci ili manji. U tom smislu.@DraganMiletic
"Kod springerica ne mora da se prepravlja cela puska da bi se dobila odredjena brzina. Jednostavno se testira i u okviru finog stelovanja se dobije zeljeni rezultat."
Na šta se ovde konkretno misli?
Ako nije tajna. Šta podrazumeva fino štelovanje?![]()
Da pojasnim za one koji to nisu radili, a u sklopu je moje teze o konopastim zivcima...nine to baš najjednostavnije, jer drugog načina nema. Dakle-puska se rasturi, povade se delovi, ubaci se podloška, sklopi se puška, meri se brzina na hroniju, ide se na metu, puca se sa raznim dijaboloma-nisi zadovoljan, rasklapa se puska, seče se opruga brusilicom, zagreva se, ravna se čelo opruge, brusi se čelo opruge da bude bez oštrih ivica, vraća se sve u pušku, testira se na hroniju, ide se na metu, testira se na meti...nije to nikakvo fino štelovanje, jer nema grubog...to je deo tjuninga, jedini mogući, prosto...Pa naj jednostavnije je da se podbaci neka platna pod oprugu da se malo podigne brzina, da se malo skrati opruga ako je brzina prevelika.
ne bih se složio-nekada skraćenjem samo 1 ili 1,5 navoja možeš da smanjih brzinu i do 10m/s, jer se tom prilikom, ne radi samo o skraćivanjue, nego dodatnom sabijanju da bi poslednji navoj bio u idelnoj poziciji za čelo klipa-govorim iz ličnog iskustva, doktorirao sam na springericamaOvime ne mozes da dobijes velike razlike u brzini ali dovoljno da se lepo nasteluje.
Da dodam,taman utjuniraš,budeš zadovoljan,i posle dve godine oslabi opruga.Normalno,uzmeš novu istu oprugu,secneš je na istom mestu,i provališ da je proizvođač koristio drugu vrstu čelika i da je opruga slabija nego što bi trebala da bude.Poručiš novu,pa seckaš tri navoja pre,pa još jednom,i tako...Da pojasnim za one koji to nisu radili, a u sklopu je moje teze o konopastim zivcima...nine to baš najjednostavnije, jer drugog načina nema. Dakle-puska se rasturi, povade se delovi, ubaci se podloška, sklopi se puška, meri se brzina na hroniju, ide se na metu, puca se sa raznim dijaboloma-nisi zadovoljan, rasklapa se puska, seče se opruga brusilicom, zagreva se, ravna se čelo opruge, brusi se čelo opruge da bude bez oštrih ivica, vraća se sve u pušku, testira se na hroniju, ide se na metu, testira se na meti...nije to nikakvo fino štelovanje, jer nema grubog...to je deo tjuninga, jedini mogući, prosto...
ne bih se složio-nekada skraćenjem samo 1 ili 1,5 navoja možeš da smanjih brzinu i do 10m/s, jer se tom prilikom, ne radi samo o skraćivanjue, nego dodatnom sabijanju da bi poslednji navoj bio u idelnoj poziciji za čelo klipa-govorim iz ličnog iskustva, doktorirao sam na springericama
dakle-proces je zahtevan, traži dosta vremena i konopaste živce...i opet ponavljam nema finog i grubog štelovanja, ima samo tjuniranja do željene brzine. Još jedna otežavajkuća stvar kod springerica (za razliku od pcp, gde sve rešavaš regulatorom) je da je proces skraćivanja opruge put u jednom pravcu, dakle sečeš postepeno, podbacivanjem se ne nadoknadjuje izgubljen navoj, tj može otprilike, ali bolje da se tome ne pribegava...