Primetili smo na društvenim mrežama i forumima da priličan broj manje iskusnih kolega strelaca ne poznaje dovoljno postupak prijave i odjave vazdušnog oružja kategorije C.
O tome koje oružje spada u kategoriju C, pisali smo detaljno u OVOJ TEMI, a ovde ćemo detaljno objasniti kakav je postupak kada vlasnik oružja C kategorije poželi da svoje oružje odjavi i prijavi na neko drugo fizičko lice.
Prvo, vlasnik puške treba da, zajedno sa budućim vlasnikom, ode u stanicu policije u kojoj je puška prethodno prijavljena i ponese sa sobom pušku i potvrdu o prijavi koju je dobio kada je prijavio pušku. Referentu u policiji se kaže da ste došli u vezi prenosa vlasništva puške. Referent će tražiti potvrdu i pušku na uvid, kako bi uporedio podatke sa potvrde i na samoj puški i uverio se da je doteta baš puška koja je predmet odjave. Ako je sve kako treba, referent uzima vaše lične karte i uradi prenos vlasništva i sve podatke unese u elektronsku bazu - sistem. Na papir se potpisuju bivši vlasnik, kao i drugi referent policije koji je istovremeno svedok i zapisničar. Kada se svi potpišu, bivši i novi vlasnik dobijaju potvrdu o odjavljenom oružju. Sa tom potvrdom novi vlasnik je dužan da pušku prijavi u svojoj stanici policije (na teritoriji na kojoj živi) u roku od 8 dana uz paćanje takse od 1730 dinara.
To je sve. Dakle, nema odlaska kod notara niti overe bilo kakvih ugovora. Nema plaćanja nikakvih taksi ili overa, osim redovne takse za prijavu oružja kategorije C.
PS: iako je ovo procedura po kojoj rade sve policijske uprave, ipak se možda može desiti da neka PU iz nekih njihovih razloga i dalje radi po starim pravilima. Čitali smo na društvenim mrežama iskustva nekih ljudi, kojima je rečeno drugačije od gore napisanog. Zato preporučujemo da se pre odlaska u policiju ipak raspitate u konkretnoj stanici policije, mada u najvećem broju PU neće biti nikakvih problema.
O tome koje oružje spada u kategoriju C, pisali smo detaljno u OVOJ TEMI, a ovde ćemo detaljno objasniti kakav je postupak kada vlasnik oružja C kategorije poželi da svoje oružje odjavi i prijavi na neko drugo fizičko lice.
Prvo, vlasnik puške treba da, zajedno sa budućim vlasnikom, ode u stanicu policije u kojoj je puška prethodno prijavljena i ponese sa sobom pušku i potvrdu o prijavi koju je dobio kada je prijavio pušku. Referentu u policiji se kaže da ste došli u vezi prenosa vlasništva puške. Referent će tražiti potvrdu i pušku na uvid, kako bi uporedio podatke sa potvrde i na samoj puški i uverio se da je doteta baš puška koja je predmet odjave. Ako je sve kako treba, referent uzima vaše lične karte i uradi prenos vlasništva i sve podatke unese u elektronsku bazu - sistem. Na papir se potpisuju bivši vlasnik, kao i drugi referent policije koji je istovremeno svedok i zapisničar. Kada se svi potpišu, bivši i novi vlasnik dobijaju potvrdu o odjavljenom oružju. Sa tom potvrdom novi vlasnik je dužan da pušku prijavi u svojoj stanici policije (na teritoriji na kojoj živi) u roku od 8 dana uz paćanje takse od 1730 dinara.
To je sve. Dakle, nema odlaska kod notara niti overe bilo kakvih ugovora. Nema plaćanja nikakvih taksi ili overa, osim redovne takse za prijavu oružja kategorije C.
PS: iako je ovo procedura po kojoj rade sve policijske uprave, ipak se možda može desiti da neka PU iz nekih njihovih razloga i dalje radi po starim pravilima. Čitali smo na društvenim mrežama iskustva nekih ljudi, kojima je rečeno drugačije od gore napisanog. Zato preporučujemo da se pre odlaska u policiju ipak raspitate u konkretnoj stanici policije, mada u najvećem broju PU neće biti nikakvih problema.